La data de 10.10.2024, a fost lansată campania de comunicare „Încălzește-ți casa eficient, protejează-ți viitorul!”, parte a Proiectului, finanțat de BERD, „Sistemul de termoficare din Bălți: Promovarea egalității de șanse, a practicilor de consum eficiente energetic și a participării femeilor în politica climatică”, implementat de compania internațională de consultanță AETS, CET-Nord și Primăria municipiului Bălți.
Evenimentul de lansare, desfășurat la CITT NORTEK, a reunit reprezentanți din diverse sectoare - public, privat, academic și comunitatea locală - punând accent pe colaborarea necesară pentru un viitor energetic sustenabil.
Reprezentanta AETS, Agostina Allori, a evidențiat susținerea BERD pentru astfel de inițiative: „Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare sprijină cu tărie tranziția spre un viitor verde și sustenabil. Proiectele precum acesta, sunt importante pentru promovarea soluțiilor energetice durabile în Moldova. Încălzirea pe orizontală nu doar că reduce emisiile de carbon, dar asigură și un confort sporit pentru cetățeni, demonstrând că sustenabilitatea și eficiența energetică pot merge mână în mână”.
Reprezentanta CET-Nord, Veronica Garbuz, a subliniat angajamentul companiei în a facilita tranziția către un sistem de încălzire mai eficient și ecologic. „Astăzi, mai mult ca niciodată, este esențial să facem alegeri energetice responsabile. Prin încălzirea pe orizontală, locuitorii din Bălți pot beneficia de un confort sporit și de economii substanțiale la costurile de energie, contribuind totodată la protecția mediului”.
Reprezentantul Primăriei municipiului Bălți, Dan Moraru, a subliniat importanța implicării comunității și a autorităților locale în adoptarea soluțiilor sustenabile: „Administrația publică locală este ferm angajată să susțină inițiativele de eficiență energetică, care nu doar că reduc costurile, dar contribuie la creșterea calității vieții pentru cetățenii noștri”.
Campania de comunicare a fost lansată cu scopul de a informa și de a încuraja locuitorii să adopte sistemul de încălzire pe orizontală și alte practici de consum energetic eficiente. Printr-o gamă largă de materiale de informare și prin canale variate, campania va transmite mesaje adaptate diverselor grupuri țintă, incluzând proprietarii de apartamente din blocuri vechi și utilizatorii de încălzire individuală. Parteneriatele cu municipalitatea, cu media locală, cu mediul academic și organizațiile societății civile vor contribui la extinderea mesajului campaniei și la creșterea gradului de conștientizare. Prin aceste acțiuni, CET-Nord își propune să devină un exemplu de sustenabilitate și inovație, facilitând tranziția către încălzirea pe orizontală și sprijinind eforturile orașului de a deveni mai verde.