La data de 28 septembrie, consumatorii din Bălți au putut primi consultanță de la specialiștii Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică și reprezentanții Centrului Național Anticorupție în cadrul unui centru mobil de consultanță amenajat în preajma întreprinderii „CET-Nord” SA, principalul furnizor de energie termică din Bălți.
Activitatea s-a desfășurat în cadrul Campaniei de informare a consumatorilor prin promovarea standardelor de integritate și anticorupție în sectoarele reglementate de ANRE, inițiată în parteneriat cu Centrul Național Anticorupție (CNA).
Pe parcursul zilei, consumatorii au primit consultanță de la specialiștii Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică și reprezentanții Centrului Național Anticorupție. Cele mai frecvente întrebări pe care le-au adresat oamenii s-au referit la procedura de deconectare de la sistemul centralizat de încălzire și facturarea serviciului prestat.
În a doua parte a zilei, Ion Pruteanu, șeful Direcției Educație Anticorupție la CNA a promovat, pentru angajații „CET-Nord” SA, o activitate de informare despre măsurile și bunele practici de prevenire a corupției în sectorul antreprenorial. Reprezentantul CNA a menționat că întreprinderea „CET-Nord” SA este un exemplu în implementarea măsurilor anti-mită, fiind o entitate care întreprinde măsuri concrete în acest sens. Începând cu luna mai 2020, „CET-Nord” SA a inițiat implementarea Standardelor ISO la capitolul anti-mită.
Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a dat startul Campaniei de informare a consumatorilor prin promovarea standardelor de integritate și anticorupție în sectoarele reglementate de ANRE la data de 9 septembrie 2020, iar ultima activitate va fi efectuată la 30 septembrie la Chișinău, Termoelectrica SA.